Monthly Archive for september, 2011

iCalendar-synkronisering i Android

Der er mange, der efterlyser et program til iCal-synkronisering i Android (således som man kan gøre i IOS på fx iPhone og iPad), og det er nu lykkedes mig at finde et sådant (jeg har jo som bekendt både en iPhone og en meget skattet HTC eller to). Programmet hedder ICSSync og findes på Android Marked (læs evt. mere om programmet på deres egen hjemmeside).

Udviklerne har lavet en trialversion, som gælder i 20 dage, og du kan så unlocke det ved at købe en unlocker (koster den kæmpesum af ca. DKK 10,00).

ICSSync

ICSSync

ICSSync Unlocker

ICSSync Unlocker

 

 

Sving efter sving efter sving efter …

Lidt video fra ferieturen (optaget med håndholdt mobiltelefon, da jeg ikke havde taget mit hjelmkamera med):

YouTube-forhåndsvisningsbillede YouTube-forhåndsvisningsbillede

Nu skal der godt nok trænes!

Ups – jeg kom lige til at tilmelde mig Intercontinental Rally 2012, som der er 143 dage til (nedtællingen er begyndt). Det er godt nok i sidste øjeblik, men skulle lige have min sparsomme feriedage til at passe med perioden – så er der ikke mere ferie før næste sommer ;-(

route2012.jpg

Vi skal køre ca. 5.300 km fra Spanien via Marokko, Mauritanien til Dakar i Senegal – det bliver vist både sjovt og hårdt, og det betyder, at der skal trænes, slankes og klargøres motorcykel fra nu af og til januar, hvor vi tager afsted.

Heldigvis har jeg teamet op med nogle af de “gamle” drenge fra Tenere-klubben – hold op hvor jeg glæder mig!

 

Rumfærgernes tid er forbi…

Denne sommer måtte det så ende.

NASA fløj den sidste Space Shuttle-mission og min egen elskede rumfærge (se min mc-historie) blev byttet ud med en ny og større model, som straks blev døbt Il Gigante.

Det hele startede med, at jeg fredag middag i forrige uge før jeg skulle afsted på ferie kørte forbi Xpedit i Ølgod (det ligger ovre i vestjylland) for at bytte en pære. Jeg havde forinden flere gange (i flere år) kigget meget interesseret på en nye BMW R1200 GS Adventure – især med det nye DOHC-topstykke (masser af moment og utrolig velafbalanceret – man mærker slet ikke, at der er tale om en boksermotor).

Kurt og Rune mente de havde et godt tilbud til mig, hvis de fik den gamle rumfærge. Der stod nemlig en lettere brugt (og gul) 2010’er i Farum (tidligere ejet af en kendis), som var meget, meget pæn og havde alt i udstyr (bordcomputer, antispind, dæktrykskontrol, Enduro ESA (elektronisk affjedring), varme i håndtag, kromudstødning, tågelygter, LED-blinklys, alutasker og topbox med ryglæn) .

Jeg fortalte selvfølgelig, at jeg skulle afsted næste morgen, og derfor skulle have cyklen samme dag – selv om den stod i Farum (og det ligger jo som bekendt på Sjælland) – og at jeg ikke helt brød mig om den gule udgave.

Il Gigante

Il Gigante (Stelvio-passet). 

Vi handlede frem og tilbage (de mente, at jeg skulle være jyde og tale med lidt mere accent, på den måde som jeg forhandlede priser og tilbehør), og til sidst blev vi da enige (herunder, at jeg fik et røggråt plastsæt til cyklen) – der var klokken i mellemtiden blevet ca. 1330 og de lukkede i Farum 1700. Der blev hastebestilt nummerplade og pudsning, og efter et par underskrifter eller fire satte jeg kursen mod Farum, mens den blev indregistreret og klargjort til afhentning.

Undervejs kunne jeg godt se, at de kom til at knibe med at nå at hente jakke og styrthjelm, så jeg måtte ringe til en ven. Ulrik stillede velvilligt op med udstyr og kørelejlighed, og kl. 1650 var vi i Farum hele 10 minutter i lukketid.

Jeg fik nøgle og papirer og en hurtig demo af ESA’en, hvorefter jeg kørte ud til min garage velvilligt fulgt af Ulrik, som så kørte mig tilbage til min bil og så gik det igen retur til garagen for at pakke (det blev en dyr pære ;-) …