Monthly Archive for March, 2008

Sponsor søges

Faldt lige over dette billede af min KTM Factory Rally, men desværre er min blevet malet hvid og kedelig – kender du nogen, der har lyst til at sponsere en ny bemaling er de hjertelig velkomne – selvfølgelig med firmalogoer og det hele.

rally.jpg

Vi satser pÃ¥ den del billeder og artikler i den danske presse, sÃ¥ det er god reklame for forholdsvis smÃ¥ penge (koster mellem 7.500 og 10.000 kr. for en god lakering – overvejer sgu’ at købe et par spraydÃ¥ser hos den nærmeste Biltema).

De sidste par uger

Det sidste stykke tid har været noget forjaget. Dels undervises der hver dag – tit og ofte ogsÃ¥ aften og weekend, sÃ¥ det har knebet lidt med at fÃ¥ skrevet i bloggen. Det vil jeg rÃ¥de bod pÃ¥ med et par “korte” afsnit om en sjov tur til Litauen med masser af sushi og efterevaluering af en af mine tidligere elever, status pÃ¥ Tuareg-forberedelserne og vores nye DesertRider-logo. 

Lituaen og (næsten) alt for meget sushi
I sidste uge skulle jeg en tur til Litauen, hvor jeg er i gang med et spændende projekt. Min kompagnon havde været rigtig venlig og booket mig derover på den sene aftentur, så jeg landede 2330 LCL, og skulle hjem igen onsdag morgen allerede 0630 LCL (!).

Da jeg ogsÃ¥ lige skulle i garagen og kontrollere et par ting valgte jeg at bestille lidt sushi pÃ¥ den lokale sushi-restaurant mandag aften inden afgang, og bestilte efter hukommelsen en menu C, som jeg mente var en lille en-mands-menu, og sÃ¥ en Ebi furai maki-rulle (dybstegt paneret tigerrejer, spicy sauce, forÃ¥rsløg og sesamfrø, uhm – den er lækker). Da jeg sÃ¥ kom ind og skulle hente den, stod der to kæmpestore fade, som jeg lidt kvikt bemærkede til indehaveren, at det sÃ¥ godt nok lækkert ud, og hvad det dog hed (pÃ¥ menukortet). Til min store overraskelse var det søreme en menu C, sÃ¥ jeg gik hjem med 78 stk. sushi og 800 kr. fattigere (godt man fÃ¥r bare en lille smule rabat) – tror I lige jeg blev mæt?

Jeg fik spist lidt under halvdelen, pakkede det meste af resten ned og tog det med i kufferten og smed sÃ¥ resten ud – overvejede sgu’ at banke pÃ¥ hos naboerne (tirsdag skulle vi interviewe seks mÃ¥ske kommende medarbejdere, og det lykkedes da vores lokale country manager og undertegnede at fÃ¥ spist lidt sushi imellem interviewene (man kan bruge en minibar til mange ting).

Lørdagen før afgang havde jeg holdt instruktørkursus for bl.a. en af mine tidligere pilotelever, og i spøg spurgte jeg om han skulle flyve derover mandag, da han havde været sÃ¥ heldig at fÃ¥ “direct entry” i Cimber Air, der opererer ruten for SAS. Det skulle han ikke, men det skulle en af de andre (tidligere) elever. Med et smil pÃ¥ læben sendte jeg ham sÃ¥ en sms, hvor jeg fortalte at vi havde indført efterevaluering og tidligere elever, og jeg derfor ville møde op pÃ¥ aftenens flyvning og se, om han stadig fløj lige sÃ¥ fint, som instruktøren (undertegnede) havde lært ham. Jeg kom ombord og fik lov til at sidde pÃ¥ jump seat, sÃ¥ jeg rigtig kunne følge med. Hyggelig tur, fin flyver og kaptajnen sørgede lige for, at jeg fik lidt varm mad (var jo stadig lidt sulten efter ca. 40 stk. sushi, men nænnede ikke at sige nej).

Den tidligere elev klarede turen fint – kaptajnen og jeg var dog lidt usikre pÃ¥, om vi landede af egen vilje eller blev skudt ned ;-) Det var ogsÃ¥ lidt tydeligt, at den tidligere elev ikke havde været med undertegnende pÃ¥ SPIC-tur til Prag, hvor vi som regel lærer lidt om centerlinjeflyvning.

Selve turen var hyggelig og projektet er godt undervejs, selv om der mangler en del arbejde endnu. Stedet virker hyggeligt, og det ender nok med, at jeg kommer til at tilbringe en del tid derovre på et tidspunkt.

Tuareg
Det er ved at være lige op over. Vi skal sgu’ snart af sted til Tuareg Rallye (der er kun 22 dage til vi tager af sted). Min dygtige “chefmekaniker” JB havde haft min mc til service i 14 dage, hvilket kulminerede med en træningstur i Sverige dagen før jeg tog til Litauen. Det var en hÃ¥rd dag rent søvnmæssigt og et mindre logistisk mareridt, som du kan læse om i det følgende.

Efter undervisning lørdag tog jeg hjem og fik skrevet lidt videre på de mange bøger, som jeg er i gang med for tiden. Omkring midnat tog jeg så ud i min garage og samlede mine stumper og fik pakket rygsækken, så jeg næste morgen kunne hente min mc, der stod hos en kammerat i Lyngby, hvor JB havde sat den lørdag aften. Alt skulle virke, men lade kunne den altså ikke, hvorfor han (heldigvis skulle det senere vise sig) havde monteret et ekstra batteri på bagskærmen.

Jeg kom i seng ca. 0130, og da vækkeuret ringede 0345 (suk) fik jeg pakket de sidste ting og kørte så i bil til Lyngby, fik skubbet cyklen ud for enden af villavejen (den larmer nemlig som et ondt år), og kørte så til Græsted, hvorfra jeg skulle køre sammen med Iver (han har nem adgang til trailere) til Helsingborg og videre til Halmstad. Vi havde en fed tur, cyklen kørte perfekt, men efter at have kørt ca. 90 km, så måtte der lige skiftes batteri (vi måtte stoppe en del gang, da den seneste tids storme havde væltet den del træer og blokeret vejene, og bruger derfor ofte starteren, hvilket dræner batteriet).

Den ekstra batteri holdt hele turen i Sverige, og efter en hurtig gang Chili con Carne hos Glenn kørte vi tilbage til Græsted og læssede cyklerne af. Efter en hurtig skylletur i Ivers vaskerum tog jeg så alt grejet på og trykkede på startknappen. Så var det slut og jeg stod og overvejede at bruge mit udvidede Falck-abonnement, da jeg også stod foran nogle logistiske udfordringer, men Iver var hurtig og hentede sin John Deere-mini-atv. På med et par startkabler og af sted det gik.

Udfordringen lÃ¥ i, at cyklen nu skulle tilbage til min garage i Taastrup, men min bil – og nøglerne til garagen – var i Lyngby og da det efterhÃ¥nden var blevet sen aften, havde jeg ikke lige lyst til at rulle larmende ned af villavejen, men viste næsten at stoppede jeg først motoren fik jeg ikke gang i den igen – men sÃ¥ mÃ¥tte jeg jo ringe efter Falck der. Jeg kørte til Lyngby, standsede motoren og fik fundet nøglerne. Op pÃ¥ cyklen igen og heldigvis startede dyret med det samme.

Af sted til Taastrup og ind i garagen med cyklen, hvorefter jeg ringede efter en taxa (den var der sgu’ pÃ¥ 45 sekunder) og kørte til Lyngby efter min bil og sÃ¥ tilbage til Hvidovre, hvor jeg bor. Jeg var hjemme 2345 og sov som en sten.

Den sidste uge er gÃ¥et med at bestille reservedele, tøj, udstyr og meget andet hos bÃ¥de Polo, DinMC, BMW, Touratech, Louis, Wunderlich og KTM Sommer for en mindre formue – hold op, det er dyrt at tage til rally (og de fleste af stumperne skal sandsynligvis aldrig bruges, men sÃ¥ mÃ¥ jeg holde loppemarked, nÃ¥r jeg kommer hjem igen). Jeg mangler nu at skifte stator, koblingspakning og fÃ¥ monteret mousse (skumgummidæk i stedet for luftfyldte slange, hvilket gør at man ikke kan punktere) og ørkendæk samt at pakke rallykasse, hvilket skal ske de næste par dage.  

Redesign
Jeg fandt også lidt tid til at redesigne vore Desert Riders-logo, som du kan se herunder og på vores hjemmeside.